Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplamalı Tasarım Teknolojileri | MIM5132 | 0 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Togan Tong |
Dersi Veren(ler) | Togan Tong, Meral Erdoğan |
Asistan(lar)ı | Özde Özdal, Hasan Tastan, Reyya Kalay, Muhammet Ali Heyik, Cemile Gül Gürcan |
Dersin Amacı | Bilgisayar ortamında mimarlık programında yüksek lisans çalışması yapan öğrencilere bir bilgi alanı olarak parametrik tasarım ve modelleme konusunu, geliştirilmekte olan teknolojileri ve literatür çalışmaları ile tanıştırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | I. Sayısal ortam ve mimari tasarım II. Mimari Tasarımda Parametrik Düşünme • Parametrik tasarım, parametrik modelleme ve parametrik geometri • Aynılıklar, farklılıklar ve süreçler • Veri olarak gerçek III. Sayısal ortamda parametrik tasarım ve modelleme gereçleri • Parametrik uzman sistemler • İlişkisel geometri III. Mimari projelerden örnekler IV. Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim • Hızlı Ön-örnekleme • Çoklu ortam ve Etkileşim Tasarım |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Parametrik tasarım hakkında bilgi edinmek
- Parametrik tasarım ve modelleme araçları hakkında bilgi edinmek
- Bilgisayar destekli mimari tasarım ve üretim hakkında bilgi edinmek
- Mimarlık ve etkileşim tasarımı arasındaki ilişki farkındalığı yaratmak
- Mimarlık ve sayısal ortam ilişkisini kavramak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Yok |
2 | Parametrik Tasarım, Parametrik Modelleme ve Parametrik Geometri | Yok |
3 | Parametrik Tasarım: Aynılıklar, Farklılıklar ve Süreçler | Yok |
4 | Parametrik Tasarım: Aynılıklar, Farklılıklar ve Süreçler 02 | Yok |
5 | Parametrik mimari tasarım tanımları ve olası problem alanları | Yok |
6 | Parametrik Modelleme ve Uzman Sistemler | Yok |
7 | İlişkisel Geometri 1 | Yok |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Midterm Exam | Yok |
10 | Mimari Tasarım- Çoklu Medya 1 | Yok |
11 | Mimari Tasarım- Çoklu Medya 2 | Yok |
12 | Mimarlık- Etkileşim Tasarımı | Yok |
13 | Hızlı Ön-örnekleme (Rapid Prototyping) Nedir? 1 | Yok |
14 | Hızlı Ön-örnekleme (Rapid Prototyping) Nedir? 2 | Yok |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|