Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Çözümlemesi | MIM3032 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Can Binan |
Dersi Veren(ler) | Zeynep Gül ÜNAL, Ayten Erdem, Uzay Yergün, Aynur Çiftçi, Ebru Omay Polat, Banu Çelebioğlu, Nefise Burcu Yağan, Ceylan İrem Gençer |
Asistan(lar)ı | Elifnaz Durusoy, Aylin Akçabozan, Zeynep Ece Atabay |
Dersin Amacı | Tarihi Çevre ve oluşturdukları fiziksel çevreyi bilimsel gözlem/ belgeleme araçlarıyla algılanmasını sağlayacak yöntemlerin teorik ve uygulamalı aktarılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ölçme ve belgeleme yöntemleri, rölöve ve tarihi ölçme teknikleri anlatılmaktadır. Bir yapının tasarım ilkeleri, taşıyıcı sistem, malzeme ve yapım teknikleri, üslup özellikleri ile tarihsel süreç içindeki değişimleri açısından anlaşılması ve mesleki dilde ifade edilmesi işlenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kültür varlığına ait değerlerin farkına varma ve değerlendirme yetisi kazanma.
- Tarihi çevreyi tanıma, değerlerinin farkına varma, değerlendirme ve koruma bilinci kazanma.
- Tarihi bir yapı ölçeğinde analitik rölöve, belgeleme yöntemleri ve analiz tekniklerini öğrenme
- Korunması gerekli tarihi bir yapıya ait tasarım ilkeleri, strüktürü, malzeme ve üslup özelliklerinin belirlenebilme yetisi,
- Korunması gerekli tarihi bir yapının tarihsel süreç içindeki değişimlerinin okunması ve anlaşılması.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriği, Kavramların Kısaca Tanıtımı, Ödev Açıklamaları, Çalışma gruplarının oluşturulması | NA |
2 | Rölöve alma yöntemleri I, Çalışılacak yapının seçilmesi | NA |
3 | Rölöve Alma Yöntemleri II, Yapının krokisinin çizilmesi, fotoğraflarının çekilmesi | NA |
4 | Rölöve Tarihi, Yapı rölövesinin çizimi | NA |
5 | Geleneksel Yapı Elemanları, Proje Tashihi | NA |
6 | 1. Ara teslim (Çalışılan yapıya ait kat planı ve 2 kesit rölövesinin çizimi), 2. Ara teslim için ödev konusunun tanıtımı ve ders yürütücüleri tarafından seçilen sivil mimarlık örneği ahşap ya da kâgir yapıların gruplara dağıtılması | NA |
7 | Ahşap - Kâgir Yapılarda Görülen Bozulma ve Değişikliklerin Okunması, Proje Tashihi: Sivil mimarlık örneği ahşap veya kâgir bir yapının ön cephesinin ölçülü krokisi + fotoğraf dosyası | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1) | NA |
10 | Mimarlık Fakültesi Binasının Çözümlenmesi Örneği, Final ödevinin tanıtımı: Ders yürütücüleri tarafından seçilen tarihi bir yapının özgünlük durumunun değerlendirilmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde malzeme analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) | NA |
11 | Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50) | NA |
12 | 2. Ara Teslim (Cephe çizimleri + malzeme, dönem ve bozulma-müdahale analizleri (görünüş, Ö: 1/20-1/50) | NA |
13 | Değerlendirme, Final ödevinin tashihi | NA |
14 | Değerlendirme, Final ödevinin tashihi | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 18 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 4 | |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|