Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nonlineer Yüklü Güç Sistemlerinin Analizi | ELM6208 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Müh. ABD Elektrik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Elektrik Müh. ABD Elektrik Tesisleri Doktora Programı Seçmeli @ Enerji Teknolojileri ABD Enerji Teknolojileri Doktora Programı Seçmeli @ Elektrik Müh. ABD Elektrik Tesisleri Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Enerji Teknolojileri ABD Enerji Teknolojileri Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Recep Yumurtacı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel amaç, lineer olmayan (nonlineer) yükler içeren elektrik güç sistemlerinde üç fazlı dengesiz sistemleri analiz etmek. Üç fazlı dengesiz sistemlerde güç sistem elemanlarını modellemek ve harmonik yük akışı analizi yapmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Harmonikler. Harmonik filtreleri. Güç sistemi elemanlarının modellenmesi. Yük akışı analizi. Üç fazlı dengesiz yük akışı analizi. Güç sistemi elemanlarının harmonik bağımlı modelleri. Harmonik yük akışı analizi. İçerikteki konularla ilgili algoritmaların geliştirilmesi ve bilgisayar yazılımlarının hazırlanması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel Matematik, Fen ve Elektrik Mühendisliği Hakkında Bilgi ve Uygulamaya Aktarabilme
- İstenen bir Elektrik Mühendisliği Deneyini, Tasarlama, Yapma, Sonuçlarını Analiz Etme ve Yorumlayabilme
- Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Harmoniklerle ilgili temel kavramlar | |
2 | Harmonik kaynakları ve harmoniklerin güç sistemlerindeki etkileri | |
3 | Harmonik standartları | |
4 | Harmonik filtreleri | |
5 | Üç fazlı dengeli sistemler için (sistemin bir faz eşdeğerine göre) lineer yük akışı analizi | |
6 | Üç fazlı dengeli sistemlerde lineer yük akışı analizi için algoritma oluşturulması ve MATLAB ile program yazılması | |
7 | Harmonik frekansları için simetrili bileşenler | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Üç fazlı dengesiz sistemler için üç fazlı lineer yük akışı analizi | |
10 | Üç fazlı dengeli sistemlerde üç fazlı lineer yük akışı analizi için algoritma oluşturulması ve MATLAB ile program yazılması | |
11 | Güç sistem elemanlarının harmonik frekansları için modellenmesi | |
12 | Dengeli sistemler için harmonik yük akışı analizi | |
13 | Dengeli sistemlerde harmonik yük akışı analizi için algoritma oluşturulması ve MATLAB ile program hazırlanması | |
14 | Harmonik bileşen içeren üç fazlı güç sistemlerinde nötr hattındaki sorunların incelenmesi | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|