Dersin Amacı | Bu dersin amacı insan fizyolojisi ile psikolojisi arasındaki etkileşimi anlamaktır. |
Dersin İçeriği | Fizyolojik psikoloji ve araştırma yöntemleri, insan sinir sistemi, beynin yapısı ve işleyişi, içsalgı bezleri, öğrenme ve hafıza, uyku ve biyolojik ritm. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları.
- Jensen, Eric. (1998). Teaching with the brain mind. Çev. Doğanay, Ahmet. (2006). “Beyin Uyumlu Öğrenme”. Ankara: Nobel Kitabevi.
- Ülgen, Gülten. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. Nobel Kitabevi.
- Madi, Bülent. (2006). Öğrenme Beyinde nasıl oluşur? Morpa Yayınları.
- Duman, Bilal. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme?. Ankara: Pagema yayıncılık.
- Senemoğlu, Nuray. (2007). Gelişim Öğrenme Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayınları.
- Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme. Ankara: Eğitim Dünyası Yayınları.
- Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pagem Akademi. [10] Boydak, Alp “Beyin Yarım Kürelerinin Gizemi”, Beyaz Yayınları, 2004, İstanbul.
- Kandel, ER., Schwartz, JH., Jessell, TM., (2000). Principles of Neural Science, (2000).
- Berne, RM., Levy, MN. (2000). Principles of Physiology. Third ed.
- Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
1. Hizmet alacaklarla ilgili değerlendirme sürecinde diğer uzman/uzmanlarla bilgi ve görüş alışverişinde bulunur.
2. Hizmet alacaklara ilişkin değerlendirme sürecinde ilgili görevli, aile ve benzeri diğer kişilerle bilgi ve görüş alışverişinde bulunur.
3. Konsültasyon yapan ekibin değerlendirme ve raporlamalarına katkıda bulunur.
4. Diğer kişi ya da uzmanlardan gelen bilgileri ve önerileri, kendi değerlendirme sonuçları ile birlikte yeniden değerlendirir.
5. Psikolojik danışma sürecinin başında, ihtiyacı/sorunu anlamaya yönelik bireyle ön görüşme yaparak psikolojik danışma sürecini başlatıp başlatmayacağına karar verir.
6. Tıbbi değerlendirme ve müdahale gerektiren vakaları/bireyleri psikiyatri uzmanına yönlendirir.
|