Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Refah İktisadı ve Sosyal Seçim | IKT5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Meral Uzunöz |
Dersi Veren(ler) | Meral Uzunöz, Yasemin Asu Çırpıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Refah iktisadı ve sosyal tercihler teorilerini tartışmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Modern Refah İktisadı ve Sosyal Tercihler Teorileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, Refah iktisadı ve sosyal seçim teorilerine ilişkin teknik ve felsefi bilgiler edinecektir.
- Öğrenciler refah kriterlerini kullanarak belli başlı refah sorunlarını tartışma yeteneğine sahip olacaklardır.
- Öğrenciler, Adalet, Özgürlük, Eşitlik gibi politik kavramların iktisadi temelleri hakkında analiz yürütme becerisi kazanacaktır.
- Öğrenciler piyasa başarısızlıkları teorisini kullanma becerisi kazanacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Refah İktisadının Temelleri | Ng (2004); Feldman and R. Serrano (2006); Little(2003); Kolm(1996); Rowley (1993):Introduction |
2 | Pareto Optimalitesi | Ng(2004):Chp 2. |
3 | Refah Değişiminin Yönü:Refah Kriterleri | Ng(2004):Chp 3. |
4 | Refah Değişiminin Büyüklüğü:Tüketici Fazlası | Ng(2004):Chp 4. |
5 | Sosyal Seçişler | Ng(2004):Chp 5. |
6 | Optimal Gelir Bölüşümü | Ng(2004):Chp 6. |
7 | 1. Vize Sınavı | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kamu Malları | Ng(2004):Chp 8. |
10 | Birinci, İkinci ya da Üçüncü Eniyi | Ng(2004):Chp 8. |
11 | Toplumun Varlık Nedeni Olarak Adalet: Toplu Bir Bakış | Kolm(1996):Chp.1 |
12 | Adalet, Özgürlük ve Eşitlik | Kolm(1996):Chp.2 |
13 | 2. Vize Sınavı | |
14 | Adaletin Genel Yapısı | Kolm(1996):Chp.3 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|