Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İleri İngilizce 2MDB113223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimModern Diller Bölümü
Dersin KoordinatörüSerap Kartal Yaylı
Dersi Veren(ler)Serap Kartal Yaylı
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı• Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencileri, yüksek öğrenim hayatlarında ve ileride ki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencilere konu içeriklerini daha rahat anlamaları ve konuyla ilgili soruları daha kolay cevaplamaları için çeşitli okuma stratejilerini öğrenmeye ve uygulamaya teşvik etme • Öğrencileri, okumuş oldukları bir metnin anafikrini bulmaya ve metin içinde geçen ve anafikri geliştiren diğer yardımcı fikirleri bulmaya teşvik etme • Öğrencileri metin içinden seçilmiş önemli fikirleri belli yöntemler kullanarak kendi sözcükleri ile ifade etmeye yönlendirme • Öğrencileri anafikrini ve yardımcı fikirlerini belirlemiş oldukları bir metni belli bir format dahilinde kendi sözcükleri ile ifade ederek özetlemeye teşvik etme • Öğrencileri okumuş oldukları metnin ana fikirlerini analiz etmeye ve metindeki önemli noktalara yönelik kendi fikirlerini belli bir yazım formatı dahilinde vermeye teşvik etme
Dersin İçeriği• Okuma stratejileri • Not alma • Metin cümlelerini kendi cümleleriyle ifade etme • Özet çıkarma teknikleri • Öğrencilerin kendi fikirlerini ifade ederken kullanacakları yazım teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan MDB1032 İleri İngilizce 2 Ders Materyali
  • Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan ek ders materyalleri ve sınava hazırlık alıştırmaları
  • Önerilen Diğer Kaynaklar: www.dictionary.com, http://www.academicvocabularyexercises.com, http://dictionary.cambridge.org, http://www.merriam-webster.com
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, okuma stratejilerini kullanarak bir metni daha kolayca anlayıp, metinle ilgili sorulara cevap verebileceklerdir.
  2. Öğrenciler, bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabileceklerdir.
  3. Öğrenciler, bir metni okuyup ana fikrini ve geliştirici yan fikirleri saptayabileceklerdir.
  4. Öğrenciler, bir metni temel hatlarıyla bir format dahilinde özetleyebileceklerdir.
  5. Öğrenciler,okudukları metinlerdeki bilgileri analiz ederek ve sentezleyerek, konu içerikleriyle ilgili kendi fikirlerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir.
  6. Öğrenciler bağlam içindeki kelimeleri anlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1------
PÇ-2------
PÇ-3------
PÇ-4------
PÇ-5------
PÇ-6------
PÇ-7------
PÇ-8------
PÇ-9------
PÇ-10------
PÇ-11------
PÇ-12------
PÇ-13------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the course & Unit 1: Building with nature
2Unit 2: The benefits of environmental architecture; How to identify key points of a text; Retelling/Paraphrasing
3Unit 3: 6 ways social media is making you stressed (Reading & Vocabulary)
4Unit 3: 6 ways social media is making you stressed & Input on Summarizing
5Writing Practice on Summarizing
6Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness (Reading & Vocabulary)
7FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Input on Writing a Response Paper
8Ara Sınav 1
9Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? (Reading & Vocabulary)
10Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? & Response Writing & Feedback
11Further Practice on Writing Response Papers
12Unit 6: Too dangerous to be ignored (Reading & Vocabulary)
13Unit 6: Too dangerous to be ignored (Catch up for Thursday groups) & 2nd Midterm Assessment (In-class Writing) (3rd Hour)
14Feedback on 2nd Midterm Assessment Extra Writing Practice & Feedback or Revision
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım70
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği120
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok