Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Tarihi | IMO1131 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elif Bahadır |
Dersi Veren(ler) | Elif Bahadır |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Çin ve Babil matematiğinden başlayarak matematiğin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olmaları, günlük ihtiyaçlardan doğan matematiğin tarihsel gelişim içerisinde nasıl formal bir yapı kazandığını fark etmeleri, doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özelliklere vurgu yapılarak matematiğin çok kültürlü yapısını kavramaları, bugün kullanmış olduğumuz matematiksel kavramların kökenlerine ilişkin bir bakış kazanmaları amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır matematiği; Eski Yunan matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam dünyası matematikçileri; çağdaş matematiğin doğuşu; matematiksel kavramların tarihsel gelişimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri Yeterlikler'nde yer alan şu madde ile doğrudan ilişkilidir: -Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. -Milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı'nda yer alan şu maddelerle ilişkilidir: -Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. -Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. -Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Önemli matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklarÖğrenciler temel fonksiyonların grafiklerini çizebilir.
- Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrar
- Eski Mısırlılarda hesap tekniğini ve sayı sistemlerini açıklar.
- Sıfır ve pi sayısının tarihini yorumlar.
- Tarihte önemli yere sahip matematikçileri tanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | 3 | 3 | - | 3 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-9 | - | - | - | 4 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü | |
2 | Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik | |
3 | Eski Mısır ve Babil matematiğine genel bakış | |
4 | Eski Mısır ve Babil matematiğinden Eski Yunan Matematiğine geçiş | |
5 | Doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özellikler | |
6 | Eski Yunan Matematiğine genel bakış | |
7 | Eski Yunan Matematiği: Thales, Pythagoras , Hippocrates ve Eudoxous | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | İslam Dünyası Matematikçileri: Harizmi, Ömer Hayyam | |
11 | İslam Dünyası Matematikçileri | |
12 | İslam Dünyası Matematikçileri | |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumları | |
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumları | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|