Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve Devrimleri | ATA5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selim Hilmi Özkan |
Dersi Veren(ler) | Turhan Ada |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Atatürk İlke ve Devrimlerini ve onun ürünü olan Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerini anlatmak ve temel hedefini ortaya koyarak Türk toplumu için yaşamsal önemini vurgulamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1923 yılından itibaren başlayan çağdaşlaşma sürecinde BMM’inde kabul edilen devrim kanunlarının incelenmesi ve uygulamaları, Atatürk İlke ve Devrimlerinin Türkiye’nin siyasal ve toplumsal alanında getirdiği değişimler ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türk Kurtuluş Savaşını anlayacaklar.
- Öğrenciler Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında bilimsel araştırmalar yapabilme becerisini kazanacaklar.
- Öğrenciler Çağdaş Türkiye'nin nasıl kurulduğunu öğrenecekler.
- Öğrenciler modern Türkiye'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ü tanıyacaklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Devriminin Tanımı, Özellikleri ve Temel Hedefleri | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin Kuruluş Süreci | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
3 | Halifeliğin Kaldırılması ve Laik Devletin Tanımı | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
4 | Medeni Kanunun Kabulü ve Hukuku Laikleştirme Uygulamaları | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
5 | Eğitim ve Kültür Devrimi, Cumhuriyet Öncesi Eğitimin Durumu, Atatürk Dönemi Eğitim Politikası | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
6 | Harf Devrimi ve Dil Devriminin Amacı ve Uygulamaları, Devrim Kanunlarına karşı Meclis içinde oluşan muhalefet ve Meclis dışı muhalefet | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
7 | Türk Devriminin Amaçladığı Ekonomik Düzenin Temel özellikleri | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Vize | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
10 | Kadın Hakları: Cumhuriyet Öncesinde kadın ve ailenin durumu, Cumhuriyetin amaçladığı kadın ve aile, Türk kadınına tanınan haklar | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
11 | Devrim Kanunlarına Karşı Meclis İçinde Oluşan muhalefet ve Meclis dışı muhalefet Oluşumları, Çok partili Siyasi Hayata Geçiş Süreci; denemeler dönemi (1924,1930), Çoğulcu Demokrasiye geçişin iç ve dış nedenleri, İlk kurulan siyasi partiler | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
12 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkası | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
13 | Sunum | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
14 | Cumhuriyetin Temel ilkeleri, Laiklik, Milliyetçilik, Halkçılık İlkesi-Sunum | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2000. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|