Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uygarlık Tarihi | TRO3352 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram Baş |
Dersi Veren(ler) | Bayram Baş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | “Uygarlık Tarihi” dersi kentleri uygarlık sürecinin odağı olarak kavramaya yönelik bir “tarihsel bakış açısı” geliştirmeyi amaçlar. Ders iki düzeyli bir işleyiş üzerine kuruludur. Birinci düzey Batı toplumları ve Türkiye’nin uygarlık tarihinden belirli kesitlere odaklanır ve toplumsal ilerleme ile kentlerin gelişimi arasındaki bağlantıları inceler. İkinci düzey ise bu tarihsel aşamaları yorumlamak için gereken temel “kavramlar” üzerine tartışmalardan oluşur. Böylece derste katılımcıların tarih konusundaki felsefi sorunlar üzerine anlayışlarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Dersin bitiminde şehir ve bölge planlama öğrencilerinin temel alanı olan kentlerin tarihsel arka planı ve karmaşık doğası üzerine farkındalıklarını artırmaları beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tarihsel çözümleme, felsefi tartışma, kentin tarihsel kavranışına yönelik kavramsal çerçeve, uygarlık tarihine genel bakış. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- “Uygarlık” ve “tarih” kavramlarının içeriklerini açıklarlar.
- Tarih felsefesinin temel meselelerine ve kavramlarına yönelik anlayışlarını geliştirirler.
- Tarihteki genel aşamaları ve bunların ayırıcı niteliklerini öğrenirler.
- Tarihsel dinamikler ve şehirlerin tarihteki değişen rolü üzerine fikirlerle tanışırlar.
- Batı uygarlığının Türkiye’de planlama düşüncesinin gelişimi üzerindeki etkileri konusunda tartışma yürütürler.
- Toplumsal olguların çözümlenmesinde ve açıklanmasında “tarihsel” bakış açısının önemini kavrarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tarih ve uygarlık kavramları üzerine tartışma | Ders kitabı ve ders notu |
2 | Tarih felsefesindeki temel kavramlar, konular ve sorunlar | Ders kitabı ve ders notu |
3 | Modern uygarlık: kapitalist toplumun özellikleri | Ders kitabı ve ders notu |
4 | Modern uygarlığın ortaçağdaki kökleri: Dinsel düşünceye karsı Aydınlanma | Ders kitabı ve ders notu |
5 | Antik uygarlıklar ve özel mülkiyet kurumunun oluşumu | Ders kitabı ve ders notu |
6 | Uygarlıkların doğusu ve kentlerin ortaya çıkısı | Ders kitabı ve ders notu |
7 | Uygarlığın kökleri | Ders kitabı ve ders notu |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Antik uygarlıkların bir parçası olarak Anadolu | Ders kitabı ve ders notu |
10 | Orta çagda Anadolu uygarlıgı: Osmanlı toplumunun yükselisi | Ders kitabı ve ders notu |
11 | Anadoluda modern uygarlık: Cumhuriyetin kurulusu | Ders kitabı ve ders notu |
12 | Türkiye’de günümüz kentsel sorunlarının tarihsel kökleri | Ders kitabı ve ders notu |
13 | Uygarlık tarihi üzerine bir özetleme | Ders kitabı ve ders notu |
14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabı ve ders notu |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|