Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Program Geliştirme Süreç ve ModelleriEGT611737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüYavuz Erişen
Dersi Veren(ler)Yavuz Erişen
Asistan(lar)ıEsra Kerimoğlu
Dersin AmacıEğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek.
Dersin İçeriğiEğitim ve program geliştirme ile ilgili temel kavramlar; eğitimde değişen paradigmalar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri; program tasarım yaklaşımları ve program geliştirme modelleri; program geliştirme sürecinin aşamalarının analizi; program tasarısı önerisi hazırlama, literatürde program geliştirme ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaları inceleme ve eleştirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ornstein, A.C., and F.P. Hunkins. 2009. Curriculum: Foundation, principles, and issues. Boston: Allyn&Bacon.
  • Reigeluith, C. M. 1999. Instructional Design Theories and Models Volume II. New Jersey: Lawrence Erlbaum Asociates, Inc.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (7. Baskı).
  • Veysel Sönmez. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 2009
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. Ankara: Alkım yay.
  • G.J. Posner. Analyzing the Curriculum. McGraw-Hill: Boston. 2004
  • Bilen, M. (1994). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı yayıncılık
  • Bloom, B. S. (1994). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB Yayınevi.
  • Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Erden, M. (1995). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş
  • Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Usem Yayınları
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Şeker, H. (Editör). (2012). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yüksel, S. (2004). Örtük program. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
  2. Değişen paradigmalara göre eğitimle ve program geliştirme ile ilgili yeni tanımlar önerir
  3. Farklı türlerde programların eğitim öğretim ortamlarında kullanımına örnekler verir
  4. Program geliştirme sürecinin ilkelerini ve aşamalarını analiz eder
  5. Bir program geliştirme sürecinde programın temellerini örneklerle açıklar
  6. Farklı eğitim kademelerinde veya kurumlarda uygulanan programların temellerini belirli ilkelere göre eleştirir
  7. Program geliştirme sürecinin aşamalarını farklı program geliştirme modelleri açısından karşılaştırır
  8. Program geliştirme sürecinin temel ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler
  9. Okul veya kurum temelli bir program geliştirme denemesi yapar
  10. Program geliştirme alanı ile ilgili literatürde yer alan tez ve makaleleri derste verilen ilkelere göre eleştirdiği kapsamlı bir portfolyo dosyası hazırlar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8DÖÇ-9DÖÇ-10
PÇ-14544555545
PÇ-25455454454
PÇ-34555555555
PÇ-45545545555
PÇ-55444554554
PÇ-65555555555
PÇ-74554555454
PÇ-85455454555
PÇ-94545555555
PÇ-105554555554
PÇ-115545554555
PÇ-125455555554

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Program türleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Program geliştirmenin temelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Program geliştirmenin temelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Program tasarımı yaklaşımlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Program geliştirme modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Ara sınav. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Programın ögeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamalarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamalarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Program geliştirme çalışmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Program geliştirme çalışmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev525
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar135
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması147
Derse Özgü Staj
Ödev512
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok