Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme Süreç ve Modelleri | EGT6117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve program geliştirme ile ilgili temel kavramlar; eğitimde değişen paradigmalar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri; program tasarım yaklaşımları ve program geliştirme modelleri; program geliştirme sürecinin aşamalarının analizi; program tasarısı önerisi hazırlama, literatürde program geliştirme ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaları inceleme ve eleştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
- Değişen paradigmalara göre eğitimle ve program geliştirme ile ilgili yeni tanımlar önerir
- Farklı türlerde programların eğitim öğretim ortamlarında kullanımına örnekler verir
- Program geliştirme sürecinin ilkelerini ve aşamalarını analiz eder
- Bir program geliştirme sürecinde programın temellerini örneklerle açıklar
- Farklı eğitim kademelerinde veya kurumlarda uygulanan programların temellerini belirli ilkelere göre eleştirir
- Program geliştirme sürecinin aşamalarını farklı program geliştirme modelleri açısından karşılaştırır
- Program geliştirme sürecinin temel ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler
- Okul veya kurum temelli bir program geliştirme denemesi yapar
- Program geliştirme alanı ile ilgili literatürde yer alan tez ve makaleleri derste verilen ilkelere göre eleştirdiği kapsamlı bir portfolyo dosyası hazırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Program geliştirmenin temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Program geliştirmenin temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Program tasarımı yaklaşımları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Program geliştirme modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Programın ögeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Program geliştirme sürecinin ilkeleri ve aşamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Program geliştirme çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Program geliştirme çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|