Dersin Amacı | Lisansüstü düzeyindeki bu ders, felsefi temeller, etik ve sosyo-kültürel hususlar ve metodolojilerin değer duruşları dahil olmak üzere belirli nitel araştırma yöntemlerindeki kritik konuları araştırır. Ders, farklı araştırma yaklaşımları gerektiren ve farklı bilme yollarından ortaya çıkan araştırma sorularını ilişkilendirmeye odaklanır. Nitel araştırmadaki çok sayıda metodolojik yaklaşımı ele almakla birlikte, bu ders uygulama ve eleştiriye vurgu yaparak kavramsal olarak farklı yöntemlerin (Gömülü kuram, durum çalışması, anlatı, fenomenoloji, etnografi, katılımcı eylem vb.) yönelik derinlemesine bilgi sağlar sağlar. Ders ayrıca nitel veri toplama yöntemleri, görüşme protokolü geliştirme, nitel veri analizi ve raporlama konusunda kapsamlı bilgi sunar. |
Dersin İçeriği | Nitel araştırma varsayımları, teorileri ve pratikleri tanıtılır. Öğrenciler kendi gözlem ve mülakat becerilerini sergileyecekleri pilot bir çalışma tasarlar, yürütür ve raporlaştırırlar. Ayrıca, bu ders, nitel perspektifler ve araştırma metotlarının yoğun çalışması ve uygulaması için bir forum sunmak üzere tasarlanmıştır. Sorgulamayı ve itinalı bir akademik diyalogu teşvik etmek üzere seminer formatı kullanılacaktır. Dersin tüm katılımcılarından zorunlu okumaları ve bunların ötesinde de okumalar yapmaları, sınıftaki tartışmalara katkıda bulunmaları ve dersin bir kısmını yönetmek üzere hazırlık yapmaları beklenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing
among fivetraditions. [Kalitatif sorgulama ve araştırma tasarımı: Beş
gelenek arasından seçmek] Thousand Oaks, CA: Sage.
- Glesne, C. (2006). Becoming qualitative researchers: An introduction. [Kalitatif araştırması olmak: Giriş](3. basım.). Boston:Pearson / Allyn Bacon.
- Wolcott, Harry. F. (2001) Writing up qualitative research [Kalitatif araştırma yazmak] (2. basım.). Newbury Park, CA: Sage Publications.
- Schwandt, T.A. (2001). Dictionary of qualitative inquiry [Kalitatif sorgulama sözlüğü] (2. basım) Thousand Oaks, CA: Sage.
- Spradley, J.P. (1980). Participant observation. [Katılımcı Gözlemcilik] Belmont, CA:Thompson Learning
- Denzin, N. & Lincoln, Y. (2005). Handbook of qualitative research [Kalitatif
araştırma elkitabı] (3. basım). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Patton, Q., M. (2015). Qualitative Research and Evaluation Methods: Integrating
Theory and Practice [Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri: Bütünleştirme
Teori ve pratik] (4th eds). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
- Yin, R. (2011). Qualitative Research from Start to Finish [Baştan Sona Nitel Araştırma]. New York, NY: The Guilford Press. Baştan Sona Nitel Araştırma
|