Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Kuramları | EGT5118 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
Dersi Veren(ler) | Vefa Taşdelen |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Düşünce tarihinde ortaya çıkan eğitim kuramlarını kavrama, eğitim düşüncesinin geçirdiği evrimi geçmişten günümüze doğru izleyebilme. Günmüz eğitim teori ve uygulamalarının düşünce tarihi içindeki köklerini kavrayabilme. Felsefe ve eğitim arasında nasıl bir ilişki vardır sorusunu cevaplayabilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve felsefe arasındaki ilşkinin doğasını sorgular. “Felsefe ve eğitim arasında nasıl bir ilişki vardır” sorusundan hareketle, (1) Felsefe bizzat bir eğitimdir. İnsan, kendisi ve evren hakkındaki ilk sistematik ve felsefi bilgisini felsefe aracılığı ile elde etmiştir. Presokratik filozoflarda evren konusu, sofistler ve Sokrates’le birlikte de insan konusu tüm genişliği ile felsefenin alanına girmiştir. Bu durum, felsefenin bizat bir eğitim olduğunun göstergesidir. (2) Filozoflar bizzat eğitim üzerine düşünmüşler, eğitimin kavramlarını ve insan doğasını analiz etmişler, insanın niçin eğitilmesi gerektiği sorusuna cevap aramışlardır. Bunu ilk profesyonel öğretmenler olarak tanınan sofistlerden başlayarak günümüze doğru takip edebiliriz. Eğitim düşüncesinin gelişimi, yalnız teorik planda kalmamış, Locke, Rousseau ve Dewey örneklerinde olduğu gibi doğrudan eğitim pratiğini de etkilemiştir. Eğitim Kuramları dersinin asıl konusunu, filozofların eğitime ilşkin görüşleridir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
- Öğrenci öğrenme kuram\yaklaşımlarını bilir.
- Öğrenci öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
- Öğrenci bir kuram\yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
- Öğrenci kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz eder.
- Öğrenci bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Gelişimin boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Klasik koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Edimsel koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sosyal bilişsel kuram. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Sosyal bilişsel kuram. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Bilişsel öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Gestalt kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Bilgiyi işleme kuramı. - Ödev | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Öğrenme-öğretme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|