Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim KuramlarıEGT511837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüVefa Taşdelen
Dersi Veren(ler)Vefa Taşdelen
Asistan(lar)ıEsra Kerimoğlu
Dersin AmacıDüşünce tarihinde ortaya çıkan eğitim kuramlarını kavrama, eğitim düşüncesinin geçirdiği evrimi geçmişten günümüze doğru izleyebilme. Günmüz eğitim teori ve uygulamalarının düşünce tarihi içindeki köklerini kavrayabilme. Felsefe ve eğitim arasında nasıl bir ilişki vardır sorusunu cevaplayabilme.
Dersin İçeriğiEğitim ve felsefe arasındaki ilşkinin doğasını sorgular. “Felsefe ve eğitim arasında nasıl bir ilişki vardır” sorusundan hareketle, (1) Felsefe bizzat bir eğitimdir. İnsan, kendisi ve evren hakkındaki ilk sistematik ve felsefi bilgisini felsefe aracılığı ile elde etmiştir. Presokratik filozoflarda evren konusu, sofistler ve Sokrates’le birlikte de insan konusu tüm genişliği ile felsefenin alanına girmiştir. Bu durum, felsefenin bizat bir eğitim olduğunun göstergesidir. (2) Filozoflar bizzat eğitim üzerine düşünmüşler, eğitimin kavramlarını ve insan doğasını analiz etmişler, insanın niçin eğitilmesi gerektiği sorusuna cevap aramışlardır. Bunu ilk profesyonel öğretmenler olarak tanınan sofistlerden başlayarak günümüze doğru takip edebiliriz. Eğitim düşüncesinin gelişimi, yalnız teorik planda kalmamış, Locke, Rousseau ve Dewey örneklerinde olduğu gibi doğrudan eğitim pratiğini de etkilemiştir. Eğitim Kuramları dersinin asıl konusunu, filozofların eğitime ilşkin görüşleridir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Platon, Diyaloglar, Remzi Kitabevi. Aristoteles, Nikamakhos'a Etik. Augustinus, İtiraflar, Kaknüs Yayınalrı, İstabnul. Fohn Locke, Eğitim Üzerine Düşünceler, Say Yayınları. Jean-Jack Rousseau, Emile, Gendaş Yayınları, İstanbul. Immanuel Kant, Eğitgim Üzerine, İz Yayıncılık. John Dewey, Demokrasi ve Eğitim,
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
  2. Öğrenci öğrenme kuram\yaklaşımlarını bilir.
  3. Öğrenci öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
  4. Öğrenci bir kuram\yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
  5. Öğrenci kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz eder.
  6. Öğrenci bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1------
PÇ-2------
PÇ-3------
PÇ-4------
PÇ-5------
PÇ-6------
PÇ-7------
PÇ-8------
PÇ-9------
PÇ-10------
PÇ-11------
PÇ-12------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Gelişimin boyutları.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Davranışçı öğrenme kuramı. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Davranışçı öğrenme kuramı. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Klasik koşullanma. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Edimsel koşullanma. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Sosyal bilişsel kuram.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Sosyal bilişsel kuram.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Bilişsel öğrenme kuramı.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Gestalt kuramı.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Bilgiyi işleme kuramı. - Ödevİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Öğrenme-öğretme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev416
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)216
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok