Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | EGT5123 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen, Bülent ALCI |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eğitim ve öğretimde değişen paradigmalar ve hayat boyu eğitim anlayışı çerçevesinde; insan kaynaklarının eğitim ve öğretim yoluyla niteliğinin artırılması ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için okul veya kurum kuruluşlarda program geliştirme çabalarına katkı sağlayabilecek uzmanlık düzeyinde bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program Geliştirme ile ilgili temel kavramlar, Program Geliştirme ihtiyacı, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Eğitim Programı Tasarımı ve Modelleri, Türkiye’de ve Dünyada Program Geliştirme Çabaları, Program Geliştirmenin Planlanması, İhtiyaç Analizi, Amaçlar ve Kazanımlar, Kazanımların Sınıflandırılması, İçerik düzenleme yaklaşımları, Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Öğrenme Yaşantıları, Sınama Durumları, Programların Denenmesi, Programların Değerlendirilmesi, Program Geliştirmede Yeni Yönelimler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program geliştirme ve öğretime ilişkin temel kavramları tanımlayabilme
- Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
- Program geliştirme sürecinin her bir aşamasında neler yapıldığını özetleyebilme
- Eğitim programlarının temellerini kavrayabilme
- Program tasarım yaklaşımlarını örneklerle açıklayabilme
- Program geliştirme sürecinde rol alanları ve görevlerini açıklayabilme
- İhtiyaç analizi süreci, yaklaşım ve yöntemlerini kavrayabilme
- Program geliştirme sürecinde amaç ve kazanım yazmanın temel ilkelerini sıralayabilme
- Öğrenme alanlarına göre kazanım yazabilme
- İçerik düzenleme yaklaşımlarını temel özelliklerine göre karşılaştırabilme
- Öğretme ve öğrenme yaşantıların tasarımında rol alan öge ve süreçleri örneklerle açıklayabilme
- Program değerlendirme süreçlerini farklı değerlendirme yaklaşımlarına göre açıklayabilme
- Uygulamada olan bir öğretim programını program geliştirme ilkelerine göre eleştirebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Program geliştirmenin tarihi temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program geliştirmenin toplumsal temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Program geliştirmenin felsefi temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Program tasarımı yaklaşımları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Program geliştirme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Program geliştirmenin planlanması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | İhtiyaç analizi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Program tasarısı hazırlama. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Programın denenmesi.. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Programın değerlendirilmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|