Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırmaya Giriş | EGT5199 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bünyamin Bavlı |
Dersi Veren(ler) | Bünyamin Bavlı, Mehmet Gürol |
Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
Dersin Amacı | Bu ders yüksek lisans düzeyinde öğrencilerin nitel araştırma yöntemine dair temel kavramları, felsefi dayanakları, araştırma desenleri, örnekleme yaklaşımları, veri toplama yöntemleri ve araçları hakkında bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Nitel araştırmaya dair temel kavramlar, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin özellikleri, nitel araştırmanın felsefi varsayımları, Durum Çalışması, Fenomenoloji (Olgu bilim), Eylem Araştırması, Anlatı-hikayeleştirme nitel araştırmada örneklem ve örnekleme yaklaşımları, veri toplama yöntemleri, veri toplama araçları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler nitel araştırmanın doğası ve felsefi temellerini anlayacaktır.
- Öğrenciler farklı nitel araştırma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Öğrencileri farklı nitel araştırma yaklaşımları arasında farklılıkları ortaya koyacaktır.
- Öğrenciler nitel araştırmada kullanılan örnekleme yaklaşımlarını bilecektir.
- Öğrenciler araştırma problemine dayalı olarak hangi yaklaşım ve veri toplama yöntemi kullanacaklarını bilecektir.
- Öğrenciler görüşme protokolü geliştirmeyi öğrenecektir.
- Öğrenciler veri analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Öğrencileri nitel araştırmada etik konular, geçerlik ve güvenirliğe dair bilgi sahibi olacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, tanışma ve yükümlülükler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Nitel Araştırma: Doğası, Felsefi Varsayımları ve Tasarımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Nitel Yaklaşımlar: Durum Çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Nitel Yaklaşımlar: Fenomenoloji | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Nitel Yaklaşımlar: Eylem Araştırması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Nitel Yaklaşımlar: Anlatı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Nitel Araştırmada Örnekleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Birebir Görüşme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Odak Grup Görüşmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Nitel Araştırmada Veri Toplama: Gözlem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Aracı: Görüşme Protokolü Geliştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Veri Analizi ve Yorumlama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Nitel Araştırmalarda Etik Hususlar, Geçerlilik ve Güvenirlik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|