Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davranışsal Finans | ISL6150 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selim Aren |
Dersi Veren(ler) | Güler Aras, Selim Aren, Arzu Özsözgün Çalışkan, Sadiye Oktay, Halil Emre Akbaş, Özlem Kutlu Furtuna |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere yeni bir alan olarak gelişen davranışsal finansın temel kavramlarını tanıtmaktır. Yatırımcıların rasyonelliği, piyasaların etkinliği konuları sorgulanacaktır. Bu alandaki çalışmalar ve bilgiler, modern finans teorisi kapsamında finansal karar vericiler açısından önemli çıkarımlar içermektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Davranışsal Finansa Genel Bakış, Etkin Piyasalar Hipotezi, Beklenen Fayda Modeli, Arbitrajda Limit – Teori, Piyasada Oluşan Balonlar, Piyasa Anomalileri, Varlık Fiyatlama Modelleri, Yatırımcı Psikolojisi ve Davranışı, Aşırı Güven ve İyimserlik Hipotezi, Beklentiler Teorisi, Mental Muhasebe, Kahneman & Tversky, Shleifer & Fama, Finansal Kriz ve Davranışsal Finans |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler - Davranışsal finansın temel kavramlarını öğrenecektir.
- -Bireylerin davranışsal karakterlerinin yatırım kararlarını nasıl etkilediğini açıklayabilecektir.
- -Yatırımcı psikolojisinin risk toleransı üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
- Davranışsal finansın metodolojik yonden ıncelenmesı
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranışsal Finansa Genel Bakış | Baker&Nofsinger2010, ss.3-23 |
2 | Etkin Piyasalar Hipotezi | Baker&Nofsinger2010, ss.23-39 |
3 | Arbitrajda Limit - Teori | Baker&Nofsinger2010, ss.295-303 |
4 | Piyasada Oluşan Balonlar | Baker&Nofsinger2010, ss.95-103 |
5 | Piyasa Anomalileri | Baker&Nofsinger2010, ss.95-103 |
6 | Risk Psikolojisi | Baker&Nofsinger2010, ss.120-131 |
7 | Yatırımcı Psikolojisi ve Davranışı | Baker&Nofsinger2010, ss.131-151 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Aşırı Güven ve İyimserlik Hipotezi | Baker&Nofsinger2010, ss.181-200 |
10 | Beklentiler Teorisi | Baker&Nofsinger2010, ss.191-220 |
11 | Deneysel Finans | Baker&Nofsinger2010, ss.113-131 |
12 | Duygusal Finans | Baker&Nofsinger2010, ss.915-113 |
13 | Piyasa Etkinsizliği Teorisi | Baker&Nofsinger2010, ss.333-351 |
14 | Bireysel Yatırımcı Portföyleri | Baker&Nofsinger2010, ss.539-559 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|