Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kısa Öykü İncelemeleri | ING4412 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kısa öyküyü tanıtmalarını, tarihsel süreç içerisinde gelişimini izleyebilmelerini, kısa öykü incelemeleri yapabilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kısa öykünün yazınsal bir tür olarak doğuşu, gelişimi; türün biçimsel ve biçemsel özellikleri; Faulkner, Hawthorne, Poe, Chopin, Joyce, Hemingway gibi dünyaca ünlü İngiliz ve Amerikan öykü yazarlarının eserlerine anlatısal metin analizi yöntemiyle inceleme, analiz ve yorumlama. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. C1 Milli, Manevi ve Evrensel Değerler: Milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1; BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı) 1; YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 4. YÖNTEM: Bu derste düz anlatım, soru-cevap, işbirlikçi öğrenme ve proje-tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. DEĞERLENDİRME: başarı değerlendirmesi ara ödevler, proje, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kısa öykünün kökenlerini ve farklı bir yazınsal tür olarak gelişimini bilir.
- Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri tanımlar.
- Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri seçilen bir öyküde bulur..
- Öğrenciler kısa öykünün farklı anlam düzeylerini gerekli eleştirel terimleri kullanarak yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
- Öğrenciler bir kısa öykünün eleştirel incelemesini yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel açıdan kısa öykünün gelişimi | ders notu |
2 | Öykü başlangıç ve bitiş durumları | ders notu |
3 | Kısa kurmaca ögeleri: Öykü – Öyküleme | "Narrative Facts and Other Fictions" |
4 | Kısa kurmaca ögeleri: Öyküleme Zamanı | ders notu |
5 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
6 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
7 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öyküleme: Anlatım - Gösterme | "Telling and Showing" |
10 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
11 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
12 | Öykü Anlatıcısı – Odaklayım | "Focalization" |
13 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
14 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 7 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | 1. Kısa öyküler 2. Patrick O’Neill, “Narrative Facts and Other Fictions” 3. Wayne Booth, “Telling and Showing” 4. Mieke Bal, “Focalization” |
---|