Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Becerilerinin Öğretimi | ING5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretiminde dil becerilerinin öğretimine yönelik ileri düzey beceri ve yöntemleri kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Algılayıcı ve üretimsel dil becerilerinin öğretimi; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin alt becerileri; dilbilgisi ve kelime bilgisinin beceri öğretiminine dahil edilmesi; dil becerileri öğretimi teknik ve yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin alt becerilerini ayırt edebilmek.
- Dilbilgisi ve kelime bilgisinin dil becerilerinin öğretimindeki yerini tanımlayabilmek.
- Algılayıcı ve üretimsel dil becerilerini ayırt edebilmek.
- Algılayıcı ve üretimsel dil becerileri için uygun öğretim teknikleri geliştirmek.
- Çeşitli öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin dil becerileri üzerindeki etkisini değerlendirebilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | |
2 | Dil bilgisi öğretiminin beceri öğretimindeki yeri | |
3 | Kelime bilgisi öğretiminin beceri öğretimindeki yeri | |
4 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar | |
5 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde pratik uygulamalar | |
6 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar | |
7 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde pratik uygulamalar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dört dil becerisinin birlikte öğretimi | |
10 | Ders planı incelemesi | |
11 | Dil bilgisi ders planları | |
12 | Kelime bilgisi ders planları | |
13 | Dinleme ve konuşma ders planları | |
14 | Okuma ve yazma ders planları | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|