Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Serhat B. Kert | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencileri mezun olduklarında, bir yandan öğrenenlere bilgisayar okuryazarlığı becerisi kazandırırken, diğer yandan bilgisayarın bir öğrenme aracı olarak diğer derslerde kullanılmasını planlama, buna yönelik materyal geliştirme ve branş öğretmenlerini derslerinde bilgisayar kullanmaya teşvik etme sorumluklarına sahiptirler. Bununla yetinilmeyip, öğrenciler alanları ile ilgili yeni gelişmeleri takip eden, bilgisayar teknolojisinin en son kullanım biçimlerini çalışma alanlarına uygulayan bilgisayar öğretmenleri olarak yetiştirilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | EÖA1 Amaç 1 (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ12, PÇ13) EÖA2 Amaç 2 (PÇ1, PÇ2, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13) EÖA3 Amaç 3 (PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13) EÖA4 Amaç 4 (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ13) EÖA4 Amaç 5 (PÇ3, PÇ4) EÖA4 Amaç 6 (PÇ1, PÇ2, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bilgisayar Öğretmeni, Öğretim Tasarımcısı, E-öğrenme Uzmanı, Bilgisayar Programcısı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Eğitim Amaçları
- EA1. Kamu veya özel kurumlarda öğretmen olarak ve/veya öğretim teknolojileri alanında çalışır.
- EA2. Eğitimini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdürür.
- EA3. Yaşam boyu öğrenme bilinci içinde; alanı ve mesleği ile ilgili profesyonel gelişim eğitimlerine katılır.
- EA4. Alanı ve mesleği ile ilgili eğitimleri düzenler ve/veya verir.
- EA5. Mesleğini etik sorumluluk anlayışı ile icra eder.
- EA6. Ulusal/uluslararası projelerde görev alır.
Program Çıktıları
- Bilişim Teknolojileri Eğitimi alanında, öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri edinir.
- Öğretim Teknolojileri alanında, eğitimde teknoloji entegrasyonu ve öğretim tasarımı süreçlerine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri edinir.
- Kendisinin ve birlikte çalıştığı eğitim paydaşlarının mesleki ve yasal hak, yetki ve sorumluluklarını bilir.
- Mesleğini evrensel hak ve değerler ile Atatürk ilkeleri doğrultusunda, etik sorumluluk anlayışı ile icra eder.
- Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimleri kazanımlara, hedef kitle özelliklerine ve bireysel farklılıklara dayalı, uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanacak şekilde planlar.
- Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimleri, planlanan öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile sınıf yönetimi ilkelerine uygun bir şekilde uygular.
- Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimlerin süreç ve çıktılarını planlanan ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygun bir şekilde kullanarak değerlendirir.
- Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli iletişim becerilerini sergiler.
- Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli problem çözme becerilerini sergiler.
- Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli etkili takım çalışması becerilerini sergiler.
- Başarılı bir kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için ihtiyaç duyduğu yerli ve yabancı kaynakları kullanır.
- Amaca uygun araç, gereç ve yazılımları kullanarak eğitim materyali ve dijital ürün geliştirir.
- Teknolojik ve pedagojik boyutları olan ortak çalışmalarda disiplinlerarası yaklaşım becerisi sergiler.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1101 | Bilişim ve Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BTO1111 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO1121 | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1131 | İleri İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1102 | Algoritma Tasarımı ve Geliştirme | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO1112 | Elektronik Devre Elemanları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BTO1122 | Programlama Öğretimi Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1132 | İleri İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2101 | Bilişim Sistemleri Donanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO2121 | Temel Programlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
BTO2141 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
BTO2161 | Öğretim Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli 3-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2102 | Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2122 | Bilişim Etiği ve Güvenliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2132 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO2162 | İleri Programlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0004 | Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0005 | Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0006 | Seçmeli 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3101 | Eğitimde Modelleme ve Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO3121 | Web Tabanlı Programlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO3131 | Bilişim Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0007 | Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0008 | Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0009 | Seçmeli 3-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3102 | Bilgisayar Ağları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO3132 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO3142 | İşletim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0010 | Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0011 | Seçmeli 2-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0012 | Seçmeli 3-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO4101 | Fiziksel Programlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO4121 | Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0013 | Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0014 | Seçmeli 3-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO4102 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO4132 | Mobil Programlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0015 | Seçmeli 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0016 | Seçmeli 3-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 - Meslek Bilgisi Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 2 - Genel Kültür Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF2090 | Türk Musikisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 - Alan Eğitimi Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2110 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2120 | Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2130 | Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2140 | Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2150 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2160 | Eğitsel Video Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2170 | İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2180 | Masaüstü Yayıncılık | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2190 | Medya Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2210 | Öğretimde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2220 | Özel Eğitim ve Teknoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2230 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO2240 | Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
BTO2162 | İleri Programlama | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2132 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - |
BTO2102 | Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
BTO2122 | Bilişim Etiği ve Güvenliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
EGT2020 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2030 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1111 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1101 | Bilişim ve Matematik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1121 | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
EGT1020 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
MDB1131 | İleri İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1102 | Algoritma Tasarımı ve Geliştirme | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1112 | Elektronik Devre Elemanları | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT1010 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO1122 | Programlama Öğretimi Yaklaşımları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1132 | İleri İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2101 | Bilişim Sistemleri Donanımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2121 | Temel Programlama | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2161 | Öğretim Tasarımı | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 |
BTO2141 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO3121 | Web Tabanlı Programlama | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO3101 | Eğitimde Modelleme ve Tasarım | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT3020 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO3131 | Bilişim Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - |
BTO3142 | İşletim Sistemleri | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - |
BTO3132 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO3102 | Bilgisayar Ağları | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
EGT3040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT3030 | Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO4121 | Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
BTO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4020 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO4101 | Fiziksel Programlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO4102 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO4132 | Mobil Programlama | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2080 | Eğitimde Program Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
OKL2250 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
PDR2260 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2210 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
TRO2850 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2210 | Öğretimde Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
BTO2110 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
BTO2160 | Eğitsel Video Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2190 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2150 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2130 | Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - |
BTO2220 | Özel Eğitim ve Teknoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2240 | Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2180 | Masaüstü Yayıncılık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
BTO2120 | Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2170 | İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2230 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2140 | Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-3 | X | X | X | X | ||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-10 | X | X | X | X | ||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-13 | X | X | X | X |
Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi
EA-1 | EA-2 | EA-3 | EA-4 | EA-5 | EA-6 | |
---|---|---|---|---|---|---|
PÇ-1 | ||||||
PÇ-2 | ||||||
PÇ-3 | ||||||
PÇ-4 | ||||||
PÇ-5 | ||||||
PÇ-6 | ||||||
PÇ-7 | ||||||
PÇ-8 | ||||||
PÇ-9 | ||||||
PÇ-10 | ||||||
PÇ-11 | ||||||
PÇ-12 | ||||||
PÇ-13 |