Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okullarda Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | PDR1222 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M.Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin, M. Engin DENİZ |
Asistan(lar)ı | Seher Merve Erus |
Dersin Amacı | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri |
---|---|
Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik;, Rehberliğin Amaçları; Rehberliğin İlkeleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir
- Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir
- Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 |
PÇ-6 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 |
PÇ-7 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 |
PÇ-8 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-9 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 |
PÇ-10 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa giriş | İlgili kaynakların okunması |
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması |
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihsel gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleri | İlgili kaynakların okunması |
5 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleri | İlgili kaynakların okunması |
6 | Bir sınıfın incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Eğitsel rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
10 | Mesleki Rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
11 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları | İlgili kaynakların okunması |
12 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma | İlgili kaynakların okunması |
13 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|