Dersin Amacı | Bir örgütte insan kaynakları yönetim süreçlerinin nasıl işlediğini bilir ve insan kaynakları yönetiminin işlevlerini açıklar. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları kavramı; İKY ve Planlamasının Alt Çalışma Alanları; İnsan Kaynağının Geliştirilmesi; örgüt, yönetim ve örgütte insan öğesi; İnsan kaynaklarının yönetimi; Personel yönetiminden insan kaynağının yönetimine geçiş; Personel yönetimi ve İnsan Yönetimi arasındaki fark; İnsan Kaynakları Yönetiminin sorunları; İnsan Kaynakları Yönetiminin işlevleri; İnsan Gücü Planlaması; Seçme ve Yerleştirme; Eğitim ve Geliştirme; Ödeme ve iş değerleme; koruma; Disiplin ve ayırma; Kariyer Geliştirme; Performans Değerlendirme; Türkiye’de insan kaynaklarının yönetimi; Türkiye’de personel yönetimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Fındıkçı İ.(2005). İnsan Kaynakları Yönetimi. Lloyd L. Byars & Leslie W. Rue. Human Resource Management.
- Uyargil, C. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta yayıncılık
- Kaynak, T. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi. İ.Ü. İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No.7
- Richard, S. (2013). Human Resources Administration: A school based perspective. Routledge.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
1. Mesleki gelişime yönelik (meslek ve eğitim alanı bilgileri, iş bulma becerileri, özgeçmiş yazma, iş görüşmeleri gibi) konularda; materyal hazırlama, seminer, konferans ve benzeri bilgilendirmeye yönelik gelişim dönemi özelliklerine uygun bireysel ve grup rehberliği etkinlikleri gerçekleştirir.
2. Hizmet alanların bulundukları ortama/duruma (eğitim programı, iş, staj ve benzeri) uyum sağlamaları ve potansiyellerini ortaya koymalarına yönelik bireysel ve grup rehberliği uygulamalarını yürütür.
3. Hizmet alanların işgücü piyasasını tanımaları için fuar, sergi, kamu ve özel kurum ve kuruluş ziyaretleri, gözlem, bilgilendirme ve benzeri etkinlikleri düzenler veya düzenlenmesine katkı verir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır.
|