Dersin Amacı | Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak |
Dersin İçeriği | Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - FRİEDMAN, T(2003) Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul.
- DRUCKER, Peter (2000), Yeni Gerçekler, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara
- TÖRENLİ, Nurcan (2004), Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy,Ankara.
- APPADURAİ, A(1996),Modernity at Large.Cultural Dimensions of Globalization, Univercity of Minnesota Press,London.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin alan eğitimi sağlamaya yönelik katkısı:
Bu ders, Öğrenme-Öğretmen Süreci ile ilgili aşağıdaki Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
1- Öğrencilerin, insan, yer ve çevre etkileşimini algılamalarını sağlayabilme
2- Ekonomik faaliyetler ve gelişmelerin toplumlar üzerindeki etkisini kavrayabilme
3- Demokratik yönetim anlayışını, insanların doğrudan ve toplum içinde kazandığı haklar ile kişilere, topluma, insanlığa karşı sorumlulukları olduğu bilincini kazandırabilme
Bu ders, Mesleki Gelişimi Sağlama ile ilgili aşağıdaki Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
1- Sosyal Bilgiler Öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir.
a) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
b) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler arasında yer alan aşağıdaki yeterliklerle doğrudan ilişkilidir:
a) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
b) Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanında aşağıdaki alana özgü etkinlikler arasında:
a) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
b) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
c) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması gibi yöntem ve teknikler uygulanmaktadır.
|