Dersin Amacı | Türkiye´nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini oluşturmak |
Dersin İçeriği | Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve
mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması.
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Ders Kitabı : YİĞİT, A., Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
- DÖNMEZ, Y., Türk Dünyasının Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr. Enst. Yay. No:74 1973 İstanbul
- BAINBRIDGE, M., Dünyada Türkler, Say Yayınları, İstanbul. 1995,
DEVLET, N., Çağdaş Türkîler; Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Ek cilt, Çağ yayınları-İstanbul,1993,
- YİĞİT, A., Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
- Topsakal, İlyas; Kürşat Yıldırım, Elvin Yıldırım, Leysen Şahin , Mustafa Tanrıverdi (2015). Rusya'daki Türkler, Türk Dünyası Vakfı, ISBN 6059786003
- Topsakal, İlyas (2009). Rus Misyoner Kaynaklarına Göre Rus Çarlığı ve Türkler (1552-1917) Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2009
- DEVLET, N., Çağdaş Türkîler; Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Ek cilt, Çağ yayınları-İstanbul,1993
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Türk kültürünü bilir ve günümüz sosyal ve kültürel yaşantısında nasıl etkili olduğunu güncel örnekler ile vurgular.
• Sosyal Bilgiler eğitiminde toplumu oluşturan grupların kültürel farklılıklarının davranışlar üzerindeki etkilerini öğrenciye aktararak kültürler arasındaki hoşgörü ve uyumu sağlar.
• Kültürel miras olarak geçmişten günümüze gelen öğeleri uygulayacağı değişik yöntem ve teknikler ile öğrenciye aktarır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödevler değerlendirmeye etki eder
|