Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SNF5150 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Zeynep Yıldız |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, anadili ile yazılmış olan metinlerin alfabesinin öğretilmesi, o alfabe ile yazılmış metinlerin okutulmasının teknikleri, yazma ile ilgili el becerilerinin gelişmesinin öğretilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Anadili öğretimine ilişkin genel kavramları, Anadili öğretiminde tam öğrenme kuramı ve Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminin amaçları ve temel sorunları. Türkçe öğretiminde temel beceri alanları, Türkçe derslerinde ölçme ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türkçe okuma ve yazma süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, ilk okuma ve yazma dersinin öğretimindeki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, okuma yazmayı yavaş ve hızlı öğrenen öğrencilerle ilgili bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkiye'de okuma yazma ile ilgili yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk okuma ve yazmanın anlamı | İlgili kaynak |
2 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik | İlgili kaynak |
3 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk I | İlgili kaynak |
4 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk II | İlgili kaynak |
5 | Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? | İlgili kaynak |
6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem tartışmaları | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bütün Dil Yöntemi | İlgili kaynak |
10 | Ses Yöntemi | İlgili kaynak |
11 | Ses Yöntemi | İlgili kaynak |
12 | Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi | İlgili kaynak |
13 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | İlgili kaynak |
14 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|