Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Hukuku | SBU5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Akif Okur |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tutarlı bir "hukuk devleti" kuramı tanımlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Basit örgütlenmiş toplumlarda ve karmaşık örgütlenmiş toplumlarda hukuk |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- hukukun temel ilkelerini kullanır
- Demokratik Hukuk Devleti kuramının ana unsurlarını tanımlar
- uluslararası hukukun kavramlarını kullanır
- analiz yaparken meşruiyet kavramını kullanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Yayınları, 2000. |
2 | Modern Devlet Düşüncesi I | Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Yayınları, 2000. |
3 | Modern Devlet Düşüncesi II | Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Yayınları, 2000. |
4 | Saf Hukuk Kuramı | Hermann Kantorowicz, The Definition of Law, Cambridge University Press, 1958.4 |
5 | Hukuka ve hukukun kaynaklarına devlet kurgusunu aşarak bakabilmek | Hermann Kantorowicz, The Definition of Law, Cambridge University Press, 1958.4 |
6 | Devletsiz toplumlarla devletli toplumları birleştiren nokta I: meşruiyet ve kural | Cemal Bali Akal (der.), Devlet Kuramı, Dost Kitabevi Yayınları, 2000 |
7 | Devletsiz toplumlarda yasa ve uygulama | Cemal Bali Akal (der.), Devlet Kuramı, Dost Kitabevi Yayınları, 2000 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | hukukun kaynaklarına farklı yaklaşımlar | Raymond Paternoster – Robert Brame, “Multiple Routes to Delinquency? A Test of Developmental and General Theories of Crime”, Criminology 35 (1997), pp. 49 – 84. |
10 | “insanlık halleri” ve kriminoloji | David Luban, “A Theory of Crimes Against Humanity”, The Yale Journal of International Law 29 (2004), pp. 85-167 |
11 | İnsanlığa Karşı Suçlar ve Kriminoloji I | Alexander Alvarez, “Adjusting to Genocide”, Social Science History 21: 2 (1997), pp. 139-178 |
12 | İnsanlığa Karşı Suçlar ve Kriminoloji II | Alexander Alvarez, “Adjusting to Genocide”, Social Science History 21: 2 (1997), pp. 139-178 |
13 | Öğrenci sunumları | bir hafta önce belirlenecek |
14 | Öğrenci sunumları | bir hafta önce belirlenecek |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|