Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | EGT5200 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Türk eğitim tarihinde, eğitimin modernleşmeye başladığı Tanzimat yıllarından itibaren uygulanmış eğitim yönetimi tecrübelerini teorik olarak tanır ve buradan hareketle mevcut eğitim yönetimi kuram ve uygulamalarını daha sağlıklı değerlendirir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinde Osmanlı’dan Cumhuriyet’e eğitimin hemen her alanında zengin bir miras kalmıştır. Bunlar arasında eğitim yönetimi ve teftişine ilişkin çok farklı uygulamalar vardır. Ancak bu güne kadar özellikle Cumhuriyet öncesi eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin akademik araştırmalar nerede ise yok düzeyindedir. Bu derste eğitimde modernleşmenin başladığı Tanzimat yıllarından itibaren, eğitim sisteminin gerek merkezi, gerekse taşra teşkilat yapısının yönetimi, teftişi ve denetimine ilişkin araştırmalar incelenecektir. Buradan hareketle tarihsel tecrübe görülecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Türkiye'de eğitim denetiminin gelişimini açıklar.
- Öğrenci Türkiye'de eğitim yönetiminin gelişimini açıklar
- Öğrenci Cumhuriyet döneminde eğitim yönetiminin temel sorunlarını ve gelişimini analiz eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kuralları, temel kaynakların tanıtılması ve temin edilmesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerine genel bir bakış ve kaynaklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Tanzimat dönemi modern eğitim kurumları ve idari yapısı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | II. Abdülhamid döneminde eğitim yönetimi ve teftişte değişimler ve gelişmeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | II. Meşrutiyet döneminde eğitim yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | İttihat ve Terakki Dönemi Eğitim yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Osmanlı dönemi eğitim yöneticileri ve teftişçilier | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Tanzimat ve II. Meşrutiyet dönemi eğitim yönetimiyle ilgili resmi belgeler ve yönetmelikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Cumhuriyet döneminde eğitim yönetiminin temel sorunları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitimle ilgili hukuki düzenlemeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Tek parti dönemi eğitim yönetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Çok Partili hayata geçişte eğitim yönetimi ve denetimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|