Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Kalite Uygulamaları | EGT5214 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin dünyada ve ülkemizde, eğitim sistemini bütün olarak ya da kısmen, öğrencilerin öğrenme süreçlerinin bir kısmını ya da tamamını etkileyen ve daha iyi bir eğitim veya öğretim sağladığı düşünülen modelleri ve uygulamaları gözden geçirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Eğitimde Kalite Kavramının Kullanılmasına Yol Açan Gelişmeler • Eğitimde Kalitenin Boyutları ve Özellikleri • Girdi, Süreç, Çıktı, Değer, Katma Değer Kalitesi • Yönetim ve İşletmede Kalite Kavramı • Hizmet Kesiminde Kalite • Eğitimde Kalitenin Kullanılması • Eğitimde Kaliteyi (Niteliği) Artırmaya Yönelen Modeller ve Uygulamalar Olarak Çeşitli Ülkelerde Eğitimi Geliştirmeye Yönelik Uygulama ve Yaklaşımlar • Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitim Kurumları • Kalite Okulları (Glasser) • Davetkar / Çekici Okul Modeli • Eleştirel/ Özgürlükçü Eğitim Yaklaşımları (Dewey, Rousseau, Makarenko, Freire vd) • Summerhill (A.S. Neill) • Gorki Topluluğu (Makarenko) • Etkili Okul • Ev Okulu • Sözleşmeli Okullar • Okuldan Yönetim Yaklaşımı • Değerlendirme Merkezli Modeller • İçerik merkezli Modeller • Okullarda Gönüllüler Desteği • Uzatılmış Okul Saatleri ve Günleri • Yatılı Okullar • Ödüllendirme (Personel- yönetici -okul-öğrenci) • Eğitimde Teknoloji Kullanımı • Öğretmen Yetiştirme Maliyet- Etkililik ve Eğitim Finansmanı- Eğitimde Nitelik İlişkisi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitimde Kalite Kavramının Kullanılmasına Yol Açan Gelişmeleri takip eder.
- Eğitimde Kalitenin Boyutları ve Özelliklerini bilir
- Girdi, Süreç, Çıktı, Değer, Katma Değer Kalitesini analiz eder.
- Yönetim ve İşletmede Kalite Kavramı, Hizmet Kesiminde Kalite, Eğitimde Kalitenin Kullanılmasını bilir
- Eğitimde Kaliteyi (Niteliği) Artırmaya Yönelen Modeller ve Uygulamalar Olarak Çeşitli Ülkelerde Eğitimi Geliştirmeye Yönelik Uygulama ve Yaklaşımlar , Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitim Kurumlarını kavrar.
- Kalite Okulları (Glasser), Davetkar / Çekici Okul Modeli, Eleştirel/ Özgürlükçü Eğitim Yaklaşımlarını (Dewey, Rousseau, Makarenko, Freire vd) bilir.
- Summerhill (A.S. Neill), Gorki Topluluğu (Makarenko), Etkili Okul, Ev Okulu Summerhill (A.S. Neill)ni bilir.
- Sözleşmeli Okullar, Okuldan Yönetim Yaklaşımı, Değerlendirme Merkezli Modellerini açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-11 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde Kalite Kavramının Kullanılmasına Yol Açan Gelişmeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimde Kalitenin Boyutları ve Özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Girdi, Süreç, Çıktı, Değer, Katma Değer Kalitesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Yönetim ve İşletmede Kalite Kavramı, Hizmet Kesiminde Kalite, Eğitimde Kalitenin Kullanılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Eğitimde Kaliteyi (Niteliği) Artırmaya Yönelen Modeller ve Uygulamalar Olarak Çeşitli Ülkelerde Eğitimi Geliştirmeye Yönelik Uygulama ve Yaklaşımlar , Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitim Kurumları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Kalite Okulları (Glasser), Davetkar / Çekici Okul Modeli, Eleştirel/ Özgürlükçü Eğitim Yaklaşmları (Dewey, Rousseau, Makarenko, Freire vd) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sözleşmeli Okullar, Okuldan Yönetim Yaklaşımı, Değerlendirme Merkezli Modeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | İçerik merkezli Modeller, Okullarda Gönüllüler Desteği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Uzatılmış Okul Saatleri ve Günleri, Yatılı Okullar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Ödüllendirme (Personel- yönetici -okul-öğrenci) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Eğitimde Teknoloji Kullanımı, Öğretmen Yetiştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Maliyet- Etkililik ve Eğitim Finansmanı- Eğitimde Nitelik İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|