Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Politikaları | EGT5223 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Eğitimde farklı politika yaklaşımlarını, politika belirleme sürecinde etkili olan aktörleri ve bu politikaları biçimlendiren ulusal ve evrensel bağlamları kavramak, öğrencilere kamu politikaları ve politika analizi hakkında genel bir anlayış kazandırmak, öğrencilerde kamu politikalarına ilişkin rapor yazma becerisi geliştirmek, öğrencilere politika analizi yapmak için kullanılan yöntemleri ve prosedürleri kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste, kamu politika süreci ve özelde eğitimde politika analizine yönelik olarak politika çalışmalarının tarihsel geçmişi ve gelişim süreci incelenir. Politika analizine ilişkin kuramlar, kavramlar, terimler ve metodolojiler ile politika analizinde kullanılan prosedürler, eğitimdeki güncel politika uygulamaları incelenerek verilir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Politika analizinin tanımlar.
- Eğitimde kamu politika sorunlarının yapılandırılmasını kavrar.
- Politika alternatiflerinin nasıl belirlendiğini analiz eder.
- Politika eylemlerinin nasıl biçimlendirildiğini ve Sunulduğunu değerlendirir.
- Politika uygulama ve politika sonuçlarının nasıl İzlendiğini bilir.
- Politika performansının nasıl değerlendirildiğini kavrar.
- Güncel eğitim politikası konuları ve sorunlarının farkındadır.
- Eğitim politikalarını irdeleyebilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Politikalarıyla İlgili Temel Kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimde Politika Geliştirme Süreci, Eğitim Politikası Teorileri ve Araçları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim Politikası Geliştirilmesinde Temel Aktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Eğitim Politikası-Felsefe İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Eğitimde Politika Geliştirmede Gözetilecek Temel Kavramlar ve Konular | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi Ulusal Eğitim Politikası Ve Felsefesi - Cumhuriyet Dönemi Yabancı Uzman Raporları Ve Eğitim Politikası İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Neo-Liberal Ekonomi Döneminde Eğitim Politikaları, Eğitimde Özelleşme Ve Eğitim Finansmanı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğretmen Yetiştirme Politikaları Ve Bir Öğretmen Yetiştirme Politikası Modeli Olarak Köy Enstitüleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Hükümet Programlarında Eğitim Politikaları - Milli Eğitim Şuraları Ve Eğitim Politikaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Demografik Değişimler ve Eğitim Politikaları -- Türkiye’de Yükseköğretim Politikaları (Değişen Yükseköğretim Politikaları, Öğretim Üyesi Yetiştirme Ve Akademik Yükseltmelere Dair Politikalar) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Meslekî Ve Teknik Eğitim Politikaları ve Güncel Sorunlar - Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Eğitim Politikaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Uluslararası Karşılaştırma Sınavları İle Ulusal Ölçekte Ortaöğretim Ve Yükseköğretime Yerleştirme Sınavlarına İlişkin Politikalar - Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesine Yönelik Politikalar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yükseköğretim Yönetimine Dair Politikalar - Araştırma Üniversitelerinin Kuruluşlarına ve İşleyişlerine İlişkin Politikaların İncelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|