Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | EGT5121 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Mithat KORUMAZ |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; karma araştırma yöntemlerinin (nicel ve nitel) öğrencilerce anlaşılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda nicel ve nitel paradigmalar için uygun stratejiler ele alınacaktır. Özel konular, sorunlar ve karma yöntemler kullanılarak, karşılaşılan hususlar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çeşitli karma modellerin eğitim ve insan hizmetleri için geçerli olacak şekilde tasarlanması ile pozitivizm ve yapılandırmacılık arasındaki çatışma incelenecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, uygulamalı eğitim alanlarında araştırma çalışmalarının tasarımına bir giriş sağlamaktadır. Araştırma çalışmalarının tasarımı ve uygulanması güncel eğitim sorunları ile bağlamsallaştırılmış ve gerçek dünyanın pratik kısıtlamaları dikkate alınmıştır. İşlenen konular, araştırma soruları/hipotezlerin formülasyonu, araştırma yapılarının operasyonel tanımları, örnekleme yöntemleri, deneysel ve yarı deneysel tasarımlar, iç ve dış geçerliliği olan tehditler, psikometrik ve istatistiksel yöntemler, nicel ve nitel araştırma, veri analizi ve araştırma raporu yazma gibi konuları içermektedir. Her bir ders araştırma tasarımı ve metodolojisinin belli bir yönüne odaklanıp, dergilerdeki ve araştırma raporlarındaki makalelerin metotları ile eğitimdeki önemli sorunları araştırır. Araştırmanın niteliği, tasarımın etkisi ve veri toplama yöntemleri tartışılacaktır. Dönem sonunda öğrenciler 20 sayfalık final ödevini tamamlayacak, öğrencilerin ilgisi dâhilinde bir araştırma taslağı hazırlanacaktır. Öğrenciler son araştırma önerisi üzerinde sunum hazırlayıp, sözlü olarak anlatacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci eğitim araştırmalarındaki sorunları tartışır.
- Öğrenci nicel araştırma ilkelerini açıklar.
- Öğrenci nitel araştırma ilkelerini açıklar.
- Öğrenci araştırma stratejilerini ve tasarım çeşitlerini açıklar.
- Öğrenci nicel ve nitel araştırmada örnekleme stratejilerini açıklar.
- Öğrenci araştırmaları analiz eder.
- Öğrenci araştırma yöntemlerini eleştirir.
- Öğrenci nitel ve nicel araştırmada yazım ve gösterim kurallarını uygular.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Nicel Araştırma İlkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Nitel Araştırma İlkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Ethical Considerations Etik Hususlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Literatür Taraması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Araştırma Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Karma Araştırma Yöntemleri, Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 12 | |
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|