Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi | PDR5203 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | Seydi Ahmet Satıcı |
Asistan(lar)ı | Zahide Gül Karaağaç |
Dersin Amacı | Gelişim Psikolojisi dersinin genel amacı, yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, doğum öncesi, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemektir. Bu kapsamda doğum öncesi gelişim, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk dönemleri ve kuramlara göre gelişim incelenecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisi konularına genel bakış Yaşamın başlangıcı ve doğum öncesi gelişim ,Fiziksel ve Psiko-motor gelişim , Bilişsel gelişim, Kişilik gelişimi-psikoseksüel gelişim, ahlak dil gelişimi, gelişim sorunları ve davranış bozuklukları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim psikolojisini bilir.
- Öğrenciler gelişim teorilerini bilir.
- Öğrenciler bilişsel gelişim dönemlerini-basamaklarını sınıflandırabilir.
- Öğrenciler çocukluk ve ergenlik dönemindeki fiziksel ve sosyal gelişim dönemlerini bilir.
- Öğrenciler çocukluk ve ergenlik dönemindeki ahlaki gelişim dönemlerini bilir.
- Öğrenciler kişilik gelişim dönemlerini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Ders içeriğinin ve ödevlerin açıklanması. Gelişime Giriş: Gelişim Psikolojisi Perspektifinden Yaşam ve Eğitim: Eğitim hakkı, insanın, çocuğun ihtiyaçları eğitim hakkı, gelişim için eğitimin gereği ve önemi | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri: Bilimsel çalışmanın amacı, bilimsel yöntem, gelişim psikolojinin yöntem ve hedefleri | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Yaşam boyu bakış açısı ve gelişim anlayışı, gelişimin doğası, gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim dönemleri, gelişim ilkeleri-yasaları, gelişim kuramları | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Yaşamın Başlangıcı ve doğum öncesi gelişim; bebeklik ve bebeklikte fiziksel ve psiko-motor gelişim | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Bilişsel gelişime giriş ve kavramların incelenmesi (biliş, bilişsel gelişim, örgütleme, şema, bilişsel yapı, uyum (adaptasyon), uyma (akkodomation), özümseme (asimilasyon), denge-dengesizlik, yaşantı) | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Bilişsel gelişim dönemleri: Duyu-motor dönemi(Jean Piaget, Lem Semyonoviç Vygotsky) | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Bilişsel gelişim dönemleri: işlem öncesi dönemi | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilişsel gelişim dönemleri: Somut işlemler dönemi; Soyut işlemler dönemi | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Kişilik gelişimi dönemleri: Oral dönem, Anal dönem | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Kişilik Gelişimi: Fallik dönem | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Kişilik gelişimi: Latent dönem (Sigmund Freud; Erik Erikson) | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Ahlak gelişimi (Jean Piaget, Lawrence Kohlberg, Nancy Gilligan) | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Dil gelişimi, oyun gelişimi, mizah gelişimi (Naom Chomsky, Lem SemyonoviçVgotsyk) | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 48 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|