Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Optimizasyon Yöntemleri | ISL5132 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Beyza ÖZKÖK |
Dersi Veren(ler) | Beyza ÖZKÖK, Ceren Erdin |
Asistan(lar)ı | Mehmet Çağlar, Gökhan Özkaya |
Dersin Amacı | Karar verme rasyonel ve bilinçli bir seçim yapma işidir. Daha sistematik ve kişisel özelliklerden etkilenmeden seçim yapma yollarını öğrencilere vermektir |
---|---|
Dersin İçeriği | İş hayatında kullanılan karar modellerini aktarmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yönetimsel kararların alınmasında etkili olan sayısal yöntemleri kullanmak
- Maliyet ve kar optimizasyon kavramını öğrenmek
- Sayısal Yöntemleri yönetimsel yöntemlerle sentezlemek
- Öğrencilere yönetimsel kararlar alma becerisi kazandırmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar verme ve karar verme tipleri | Öztürk(2011), 1-17 |
2 | Karar modelleri kantitatif ve kalitatif modeller | Öztürk(2011), 18-21 |
3 | Stok (envanter modelleri) | Öztürk(2011), 581-586 |
4 | Ulaştırma Problemleri | Öztürk(2011), 427-440 |
5 | Doğrusal programlama | Öztürk(2011), 37-43 |
6 | Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniği | Öztürk(2011), 46-103 |
7 | Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama. | Öztürk(2011), 121-170 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Doğrusal programlama duyarlılık analizleri | Öztürk(2011), 183-235 |
10 | Kuyruk teorisi | Öztürk(2011), 684-716 |
11 | Simülasyon | Timor(2001), 406-427 |
12 | Örnek Uygulamalar | Timor(2001), 427-434 |
13 | Markov tekniği | Öztürk(2011), 723-758 |
14 | Oyun teorisi | Öztürk(2011), 641-671 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|