Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | ISL5004 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ İşletme ABD İnovasyon Girişimcilik ve Yönetim Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı Seçmeli @ İşletme ABD İnovasyon, Girişimcilik ve Yönetim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Zorunlu @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Salih Durer |
Dersi Veren(ler) | Serdar Bozkurt |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders, bilimsel araştırmalarda kullanılan kavramlar ve ilgili terimleri tanıtmak, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları ve kapsamı konusunda bilgiler vermek, bilimsel bir araştırmanın sistematiği, hazırlanışı ve rapor haline getirilmesinde izlenecek biçimsel yapı konusunda aydınlatıcı olmak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca bilimsel araştırmaların yazımını sağlayacak temel bilgilerin geliştirilmesini sağlamak bu dersin temel amaçlarındandır. Derste öğrencilerin güncel işletme sorunlarına yönelik araştırma tekniklerini kullanarak çözüm önerileri getirmesi hedeflenmektedir. Problem çözme ile ilgili analitik düşünme yetkinliğinin geliştirilmesi, bilimsel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, araştırma yazımı ve rapor sunma konusunda gerekli bilgi ve yeteneklerin öğretilmesi de bu dersin temel çıktıları arasında yer almaktadır. Bu süreçte bilimsel araştırma etiği temel kavramlarının sunulması da amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel olarak teorik ders anlatımının yanı sıra işletme uygulamalarına yönelik sorunların çözümü için gerekli araştırma önerilerinin geliştirilmesini içeren bir proje çalışması ve bunun sunumu şeklinde yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler; farklı alandaki araştırma örneklerini okuyarak, çalışma yapmak istedikleri alanla ilgili önerileri sunmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin aktif olarak araştırma önerilerine ve sınıf tartışmalarına katılımı oldukça önem arz etmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Derste bilimsel araştırmaların yazımını sağlayacak temel bilgilerin geliştirilmesini sağlamak.
- Bilimsel araştırma etiğinin kurallarına uygun şekilde araştırma yapabilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | |
PÇ-1 | - | - |
PÇ-2 | - | - |
PÇ-3 | - | - |
PÇ-4 | - | - |
PÇ-5 | - | - |
PÇ-6 | - | - |
PÇ-7 | - | - |
PÇ-8 | - | - |
PÇ-9 | - | - |
PÇ-10 | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Kavramı, Bilimin Amaçları ve İlgi Alanları | |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci: Araştırma Kavramı ve Araştırma | |
3 | Araştırmada Değişken Kavramı ve Araştırmalarda Kullanılan Değişkenler | |
4 | Araştırma Konusu ve Araştırma Probleminin Seçimi, Araştırmanın Amacı ve Önemi | |
5 | Araştırma Süreci: Hipotez, Varsayım, Sınırlılık | |
6 | Araştırma Tasarımları ve Farklı Sınıflandırmalar | |
7 | Araştırma Evreni ve Örneklem: Araştırmada Örnekleme Yöntemleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler | |
10 | Araştırmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik | |
11 | Bilimsel Araştırmada Veri: Veri Toplama Yöntemleri; Gözlem, Mülakat (Gör | |
12 | Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı Araştırma Raporlarının Hazırlanmasına İlişkin Örnekler | |
13 | Bilimsel Araştırma Etiği | |
14 | Bilimsel araştırma etiğinde temel kavramlar | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 3 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 23 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|