Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sözlü Söylem Çözümlemesine GirişMTF138124200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüHande Ersöz Demirdağ
Dersi Veren(ler)Hande Ersöz Demirdağ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencinin sözlü çeviriye yönelik olarak sözlü ifadesini geliştirme ve söylem çözümlemesini geliştirme.
Dersin İçeriğiSözlü söylem çözümlemesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Martin Riegel, Jean-Christophe Pellat, René Rioul, Analyse du discours oral, PUF
  • Seleskovitch, D, Lederer, M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Yabancı dilde sözlü ifadede farkındalık kazandırmak
  2. Öğrenci sözlü söylem çözümlemesi konusunda farkındalık kazanır
  3. Söylem çözümlemesi yöntemlerini hakkında farkındalık kazanır
  4. Öğrenci ifade ve iletişim becerileri kazanır
  5. Günlük dile eleştirel bakışın desteklenmesi sağlanır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımıDers Kitabı
2Sözlü Söylem Nedir?Sözlü çeviride sözlü söylem çözümlemesinin önemiSeleskovitch, D, Lederer, M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck. pp11-27.
3Sözlü söylem nasıl çözümlenir?Seleskovitch, D, Lederer, M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck. pp27-32.
4Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 1TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: Québec-Circuit.
5Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 2TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: spectacles.
6Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 3TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: SOS Bénévole
7Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 4Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf
8Ara Sınav 1
9söylem çözümleme değerlendirmeleri 1Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf
10söylem çözümleme değerlendirmeleri 2Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf
11söylem çözümleme değerlendirmeleri 3Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf
12Ara sınav 2Ders Kitabı
13Sözlü söylem çözümleme değerlendirmeleri 5Différents types de textes, texte descriptif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pd
14Sözlü ifade çalışmalarıDifférents types de textes, texte injonctif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pdDifférents types de textes, textes narratif, texte descriptif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pdfhttps://www.espacefrancais.com/analyser-un-texte/
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım130
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar150
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması136
Derse Özgü Staj
Ödev12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok